Page 44 - LAPORAN TAHUNAN KKM 2019
P. 44
BIL. AKTIVITI PENCAPAIAN
Pengurusan Kafeteria 2 mesyuarat kafeteria telah diadakan.
10.
Blok E7 12 pemantauan kebersihan telah dijalankan.
Ekosistem Kondusif Menerima penarafan lima (5) bintang untuk tahun
11.
Sektor Awam (EKSA) 2019 hingga 2021.
Mendapat penarafan tandas:
Pengauditan dan Star
12. • 5 bintang – 14 tandas
Rating Tandas 2019
• 4 bintang – 56 tandas
Sumber: Bahagian Khidmat Pengurusan, KKM
UNIT PENGURUSAN REKOD
Unit Pengurusan Rekod bertanggungjawab memastikan pengurusan rekod di KKM
adalah teratur dan sistematik. Unit ini juga turut memberikan perkhidmatan khidmat
nasihat, melaksanakan program pengurusan rekod, menguruskan surat menyurat
dan pendaftaran, memantau pelaksanaan Sistem Pengurusan Dokumen Digital
(Digital Document Management System) dan menguruskan fail peribadi kakitangan.
Pencapaian unit adalah seperti Jadual 2.11.
Jadual 2.11
Ringkasan Aktiviti Dan Pencapaian Unit Pengurusan Rekod
NO. AKTIVITI PENCAPAIAN
Sistem Pengurusan Dokumen Digital Pemantauan penggunaan dan
(DDMS) pelaksanaan sistem bagi 31
1. Memberikan khidmat nasihat dan Bahagian di Ibu Pejabat KKM
kepakaran dalam klasifikasi rekod dan (IPKKM) dan jumlah pengguna
koding fail bagi pelaksanaan DDMS adalah sebanyak 4,922 orang
Menguruskan Fail Peribadi KKM
- Menguruskan pinjaman fail • 42,853 fail; dan
peribadi bagi Bahagian Sumber
Manusia di IPKKM
2.
- Menguruskan pendaftaran fail • 11,485 fail
peribadi dengan mengunakan
Sistem Pengurusan Fail Peribadi
(SPFP).
LAPORAN TAHUNAN
34 KEMENTERIAN KESIHATAN MALAYSIA 2019