Page 44 - LAPORAN TAHUNAN KKM 2019
P. 44

BIL.         AKTIVITI                            PENCAPAIAN

                   Pengurusan Kafeteria    2 mesyuarat kafeteria telah diadakan.
              10.
                   Blok E7                 12 pemantauan kebersihan telah dijalankan.
                   Ekosistem Kondusif      Menerima penarafan lima (5) bintang untuk tahun
              11.
                   Sektor Awam (EKSA)      2019 hingga 2021.

                                           Mendapat penarafan tandas:
                   Pengauditan dan Star
              12.                              •  5 bintang – 14 tandas
                   Rating Tandas 2019
                                               •  4 bintang – 56 tandas

            Sumber: Bahagian Khidmat Pengurusan, KKM

            UNIT PENGURUSAN REKOD

            Unit Pengurusan Rekod bertanggungjawab memastikan pengurusan rekod di KKM
            adalah teratur dan sistematik. Unit ini juga turut memberikan perkhidmatan khidmat
            nasihat,  melaksanakan program pengurusan  rekod, menguruskan surat menyurat
            dan  pendaftaran,  memantau  pelaksanaan  Sistem  Pengurusan  Dokumen  Digital
            (Digital Document Management System) dan menguruskan fail peribadi kakitangan.
            Pencapaian unit adalah seperti Jadual 2.11.


                                                Jadual 2.11
                        Ringkasan Aktiviti Dan Pencapaian Unit Pengurusan Rekod


              NO.                 AKTIVITI                            PENCAPAIAN
                    Sistem Pengurusan Dokumen Digital  Pemantauan penggunaan dan
                    (DDMS)                                 pelaksanaan sistem bagi 31
               1.   Memberikan khidmat nasihat dan         Bahagian di Ibu Pejabat KKM
                    kepakaran dalam klasifikasi rekod dan  (IPKKM) dan jumlah pengguna
                    koding fail bagi pelaksanaan DDMS      adalah sebanyak 4,922 orang
                    Menguruskan Fail Peribadi KKM
                    -  Menguruskan pinjaman fail              •  42,853 fail; dan
                       peribadi bagi Bahagian Sumber
                       Manusia di IPKKM
               2.
                    -  Menguruskan pendaftaran fail           •  11,485 fail
                       peribadi dengan mengunakan
                       Sistem Pengurusan Fail Peribadi
                       (SPFP).








        LAPORAN TAHUNAN
    34  KEMENTERIAN KESIHATAN MALAYSIA 2019
   39   40   41   42   43   44   45   46   47   48   49