Page 225 - LAPORAN TAHUNAN KKM 2019
P. 225
Jadual 6.7
Penilaian Prestasi Kontraktor (CPA) 2019
Markah CPA (%)
Syarikat Konsesi 2019 (Jan hingga
2017 2018
April)
Radicare Malaysia Sdn. Bhd. 88 90 91
Edgenta Mediserve Sdn. Bhd. 92 94 94
Medivest Sdn. Bhd. 73 78 83
Sedafiat Sdn. Bhd. 96 97 97
One Medicare Sdn. Bhd. 93 92 91
Sumber: Bahagian Perkhidmatan Kejuruteraan, KKM
Key Performance Indicator (KPI)
Seksyen Operasi Hospital juga membangunkan KPI yang merujuk kepada peratusan
peralatan, sistem, kemudahan untuk mencapai uptime bagi Perkhidmatan
Penyelenggaraan Kejuruteraan Fasiliti (FEMS) dan Perkhidmatan Penyenggaraan
Kejuruteraan Biomedikal (BEMS). Peralatan dan sistem perubatan, dan kemudahan
di hospital perlu dipastikan berfungsi dan boleh digunakan dalam penyampaian
perkhidmatan kesihatan yang berkesan.
Peralatan, sistem dan kemudahan fasiliti mencapai uptime maksimum untuk tahun
2019 iaitu sebanyak 98.78 peratus di mana 92 peratus merupakan KPI penanda aras
untuk peralatan, sistem dan kemudahan yang dipantau. Jadual 6.8 menunjukkan
“Uptime Untuk Peralatan/Sistem/Kemudahan bagi Tahun 2015 hingga 2019”.
Jadual 6.8
Uptime Untuk Peralatan/Sistem/Kemudahan Bagi Tahun 2015 hingga 2019
Indikator 2015 2016 2017 2018 2019
Bilangan Peralatan/Sistem/
Kemudahan Mencapai 417,498 430,595 434,677 419,820 345,689
Uptime
Jumlah Peralatan/Sistem/
Kemudahan Yang Dipantau 428,909 438,972 440,972 424,464 349,957
Dalam KPI Uptime
LAPORAN TAHUNAN
KEMENTERIAN KESIHATAN MALAYSIA 2019 215