Kit Pegawai Baru

Pengesahan Perlantikan

1. Apakah yang dimaksudkan dengan Pengesahan Pelantikan?
- Pengesahan Pelantikan bermaksud proses mengesahkan lantikan seseorang pegawai yang telah bersetuju menerima tawaran pelantikan ke jawatan tetap dan telah memenuhi sarat tawaran.
2. Apakah peraturan yang berkaiatan dengan Pengesahan Perlantikan?
- Pengesahan Pelantikan dilaksanakan berdasarkan Perkara 144(1) Perlembagaan dan Peraturan-peraturan 20, 21, 22 dan 23 Peraturan-peraturan Pegawai Awam (Pelantikan, Kenaikan Pangkat Dan Penamatan Perkhidmatan) 2012 [P.U.(A) 1/2012].
3. Apakah dokumen yang diperlukan untuk proses urusan Pengesahan Perlantikan?
- Dokumen yang diperlukan adalah sebagaimana dalam Senarai Semak Pengesahan Pelantikan seperti yang bole didapati dalam bahagian Borang-Borang.

Penetapan Gaji Permulaan

Pelanjutan Tempoh Percubaan

Pengesahan Dalam Perkhidmatan

Pemberian Taraf Berpencen

Pertukaran Perkhidmatan / Pertukaran Pelantikan

Penamatan Perkhidmatan dan Pembatalan Tawaran Pelantikan

Program Transformasi Minda

Kod Etika dan Tatakelakuan
Kod Etika Berpakaian
Peraturan-peraturan Pegawai Awam (Kelakuan Dan Tatatertib) 1993
Anti-Bribery Management System (ABMS)
Etika Penggunaan Media Sosial (Sedang Dalam Pindaan)


Surat Arahan Tanggung Kerja
PDF ] | [ WORD ]
Borang Permohonan Tanggung Kerja
PDF ] | [ WORD ]
Borang Permohonan Kelulusan KSU/JPA Bagi Skim Perkhidmatan Berbeza Dan Pelangkauan Melebihi 2 Gred
PDF ] | [ PDF Contoh]
Borang Permohonan Kad Pengenalan Jabatan
Borang Permohonan Pas Keselamatan IPKKM
Borang Pendaftaran Email Individu / Kumpulan
Borang Akta Rahsia Rasmi
Borang Aku Janji
Senarai Hospital Yang Terlibat Dengan Latihan Pegawai Perubatan Siswazah
Skim Perkhidmatan Di KKM
Malaysia MADANI
The G.R.E.A.T Civil Service
H.E.M.A.T
Slaid Amanat KPPA
Slaid Ucapan Amanat KSN Sempena Majlis Aspirasi Kepimpinan KSN
Majlis Amanat Perdana Perkhidmatan Awam Ke-19 Tahun 2024 (MAPPA)


  •